9.3.2015

הרכב ומשול עולה לאוויר!

כפי שעולה מתחזיות בטל בשישים השבועיות, התמונה לקראת בחירות 2015 מסובכת בהרבה מכפי שהיתה במערכות בחירות קודמות. בשבועות האחרונים, כל אימת שמתפרסמות תוצאות סקר טרי, מיד נזעקים לאולפן הכתבים הפוליטיים התורנים וממטירים על הצופים במהירות מסחררת שלל תרחישים אפשריים להרכבת קואליציה על-ידי מי מהמועמדים:

"נכניס את הליכוד עם 22, הבית היהודי 12, יחד... עם כולנו... וסה"כ מקבלים 63. לעומת זאת, אם נוציא את כולנו - ז"א, את כחלון - ונכניס את..., נקבל 64!"; "מנגד, להרצוג יהיה קשה יותר, אך המשימה בכל זאת אפשרית, ונוכל לקבל שוב 63, אם נכניס את החרדים, ואז יש עתיד", וכן הלאה. 

אחרי כמה דקות של ריענון בלימודי ליב"ה, אנו הצופים נותרים לכל היותר עם זכרון מעומעם של המספר 63 (או 64?), ועם מלוא תאוותנו בידינו. עד היום, גם ביקור ב"בטל בשישים" לא תמיד השביע את התיאבון, שכן הוא השאיר לנו את עבודת הפרך של בישול ההרכבים הפוליטיים השונים וחיבור המנדטים שלהם. 

אפליקציית הרכב ומשול נועדה להקל עלינו את המלאכה. בלחיצה על הקישור בתמונה המופיעה מימין (מתחת ל"תחזית הרכב הכנסת ה-20"), תופנו ליישום חדש בו תוכלו לבחון את כוחם של הרכבי קואליציה שונים, על-פי תחזית בטל בשישים המעודכנת. ואם תשרה עליכם השכינה, תוכלו להעמיד פנים שאתם עומדים בראש אחד הגושים במשכן, ולהתמודד עם אתגר ההרכבה בעצמכם.

(*) האפליקציה אינה תומכת בסמארטפונים וטאבלטים בשלב זה.

2 תגובות:

  1. שלום עילי ודן,
    אני קורא נאמן של הבלוג שלכם, ותוהה כל הזמן האם זה נכון שאתם שמים את הרשימה המשותפת בגוש השמאל.
    מכל ההתבטאויות ומנסיון העבר הם לא ישתתפו באף ממשלה, ולכן לא ברור לי בדיוק מדוע אתם לא מגדירים אותם כגוש נפרד.
    לכן, גם הקואליציות האפשריות שאתם בונים עבור גוש השמאל בהשתתפותם, לא יעמדו במבחן המציאות.
    אשמח לתשובתכם,
    תודה,
    יהונתן ארד

    השבמחק
  2. הי יהונתן,

    אין הרבה חשיבות לצביעה של הריבוע של הרשימה המשותפת בכחול. שים לב שכמעט כל ההרכבים ברשימת התרחישים בעמוד הראשי של הבלוג אינם כוללים את הרשימה המשותפת, וכך גם ההרכבים המובנים באפליקציית הרכב ומשול שבנינו להרכבת קואליציות.

    ובכל זאת, יש משמעות להכללתה של הרשימה בגוש השמאל, מבחינת התלות שקיימת בין המפלגות בתוך הגוש, ומכיוון שנוכחותה בגוש תורמת לאפשרות שתיחסם האפשרות עבור הגוש שממול להרכיב קואליציה של 61 חברי-כנסת. הם גם עשויים בתרחיש מסוים להמליץ על הרצוג לראשות הממשלה - במסגרת "רק לא ביבי" - למרות שקרוב לודאי שלא ייכנסו לקואליציה בראשותו.

    השבמחק